Ouderraad (OR)

Betrokkenheid van ouders op school is erg belangrijk: klassenouders, luizenmoeders, hulp bij klassenactiviteiten en de eindejaarsschoonmaak. Ook zijn ouders vertegenwoordigd in de Medezeggenschaprsraad (MR) en ondersteunen ze bij activiteiten zoals Sinterklaas en Kerst. Kortom, zonder de hulp van ouders is het onmogelijk om een school goed draaiende te houden.

De Ouderraad (OR) bevordert de relatie tussen de school en de ouders, en draagt daardoor bij aan het optimaal functioneren van de school. Dit doet de OR door, o.a.:

• Het jaarlijks innen van de vrijwillige ouderbijdrage. Deze bijdrage wordt ingezet om activiteiten te financieren zoals: schoolfotograaf, Sinterklaas, kerst, koningsspelen, schoolreisje en de ijskar. De ouderraad beheert de uitgaven hiervan en legt jaarlijks, aan de oudergeleding van de MR, verantwoording af middels het OR-jaarverslag.
  • Het ondersteunen van de eventmanagers (2 leerkrachten) bij de organisatie en uitvoering van activiteiten die deel uitmaken van het lesprogramma van de school, dan wel activiteiten die buiten het lesprogramma vallen.
  • Het actief betrekken van ouders bij de school, door:
    - ouders te werven voor hulp bij evenementen.
    - het organiseren van contactmomenten, zoals de koffiefiets aan het begin van het schooljaar, en de kerstborrel tijdens het kerstdiner.

Schooljaar 2024 - 2025

De OR bestaat uit 11 betrokken ouders en is daarmee op dit moment op volle sterkte.

Heeft u interesse om lid te worden van de OR, dan kunt u ons mailen. Vermeld daarbij uw volledige naam en in welke groep uw kind(eren) zit(ten). Zodra er nieuwe leden voor de OR nodig zijn, ontvangt u van ons bericht.

Wilt u geen lid worden, maar wel (af en toe) helpen tijdens activiteiten? Ook dan kunt u ons mailen en zich aanmelden als hulpouder. Zodra hulpouders bij een activiteit nodig zijn, ontvang u van ons bericht.

Contact

Heeft u vragen/opmerkingen/suggesties voor de OR, dan kunt mailen naar ouderraad.plantage@oo-h.nl.

Of spreek ons even persoonlijk aan op bijvoorbeeld het schoolplein, of tijdens een van de contactmomenten.

Dagelijks bestuur:

• Voorzitter: Rutger Smoorenburg, vader van Jelka (1/2C)
  • Secretaris: Margo Klein, moeder van Louise (1/2D) en Suze (3B)
  • Penningmeester: Marianne Goede-Mandersloot, moeder van Liv (1/2C) en Cas (3A)

Overige leden:

• Claudia van Impelen - Reinke, moeder van Thomas (7C) en Nathan (6A)
  • Garahnce Candel-Dekker, moeder van Novan (4A) en Amilée (1/2C)
  • Heidi van Drie, moeder van Nafelah (groep 7C).
  • Ingrid Walker, moeder van Lara (5A)
  • Jade Polderman, moeder van Olivia (8A) en Madelief (4A)
  • Karin Otten, moeder van Manu (3A) en Dani (6A)
  • Manon van den Burg-Elberse, moeder van Kaj (7A) en Finn (3B)
  • Susanne Miltenburg, moeder van Bent (6A)

De OR is als vereniging bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder de naam: Oudervereniging OBS De Plantage (KvK nummer: 69841896).